Nie dawno przedłużałem umowę na telefon, z doświadczenia wiem, że przy takich zmianach zawsze trzeba pilnować dokładnie co się dzieje. I tym razem nie do końca było wszystko tak jak powinno. Z propozycją zmiany planu zadzwoniła miała Pani, oczywiście od razu się nie zgodziłem mimo, że warunki były zadowalające, ale już tak jak pewnie wiecie mam, że muszę wszystko sprawdzić dokładnie dwa razy. Kazałem zadzwonić później, przeanalizowałem wszystko na sucho no i przy kolejnej umowie się już zgodziłem. Przy czym wypytałem Panią o wszystko dokładnie – miedzy innymi powiedziałem, żeby wyłączyła wszystkie usługi, które były dodatkowe i staną się płatne po zmianie planu. Pani powyłączała … hmm jak się później okazało nie do końca. W nowym planie stare usługi nadal były aktywne, więc dzwonię do biura – inna Pani powiedziała, że zrobi z tym porządek i powyłącza, ale wyłączenie jest płatne 5zł heh… „Delikatnie” się podirytowałem, po czym Pani (bardzo miła) powiedziała, że zrobi mi reklamacje, ale niestety jak się po chwili okazało nie może tego zrobić bo opłaty za wyłączenie usług, które właściwie powinny być już dawno wyłączone zostaną doliczone do przyszłej faktury, a więc muszę zadzwonić jeszcze raz do BOK, bo teraz nie może zareklamować.
O opłatach za połączenie z bok za chwilę.
Chciałem sobie sprawdzić online więc zalogowałem się na konto na stronie internetowej, ale niestety żeby cokolwiek tam zobaczyć potrzeby jest kod abonencki, którego nie mam, chyba w ogóle nigdy nie był nadany.
Przy okazji nurtowała mnie inna kwestia (chociaż w tym przypadku jak się zaraz poniżej okaże nie potrzebnie). Mianowicie jakoś tak mi się kojarzyło, że jako iż minuty naliczane są do przodu przy zmianie planu znikają, a nowe pojawiają się dopiero w kolejnym miesiącu.
Toteż postanowiłem o to zapytać i jeszcze o kilka innych niuansów tym razem drogą mailową. Zapytałem więc o to czy:
1. Ile dokładnie kosztuje połączenie z BOK dla firm przy moim planie taryfowym.
2. Czy przy przedłużeniu umowy jest tak, że przez jeden miesiąc ma się 0 „darmowych” minut, bo minuty są dodawane na przyszły miesiąc, ale mimo że się zapłaciło starą fakturę ze starego abonamentu z minutami na dany miesiąc to zostały one klientowi odebrane w wyniku zmiany planu, a nowe minuty klient otrzyma dopiero w kolejnym miesiącu? Czyli w kolejnej fakturze klient zapłaci za nowy abonament plus dodatkowo wszystkie rozmowy wykonane w tym felernym poprzednim miesiącu bez darmowych minut, mimo że zapłacił poprzednią fakturę i w zasadzie skoro zapłacił powinien otrzymać „darmowe” minuty na ten miesiąc ze starego planu taryfowego?
3. Skąd wziąć kod abonencki jak się go nie ma lub nie zna, a konto on-line bez tego kodu jest bezużyteczne, bo się nic tam nie da zrobić. Z kolei indywidualne kody dla danego telefonu w firmie nie działają online. Nie mam kodu abonenckiego i nie potrafię go znaleźć jeżeli takowy w ogóle był, bo jestem klientem od bardzo dawna.
Odpowiedź przyszła po kilku dniach:
Dziękuję za zgłoszenie. Uprzejmie informuję, że połączenie z numerem *600 to koszt 1,50 zł z VAT za całość połączenia. Wyjaśniam, że w przypadku zmiany planu taryfowego, nie ma sytuacji, że nie będzie dla numeru środków do wykorzystania. Numer zawsze rozliczany jest zgodnie z przedpłatą abonamentową, którą została uregulowana na ostatniej fakturze VAT. Przy całkowitej zmianie taryfy zaoszczędzone środki przepadają, ale w tym samym dniu Abonent będzie korzystał z nowego abonamentu.
Czyli moje podejrzenia były niepotrzebne.
Dalej:
Kod abonencki, jeżeli nie jest ustalony dla danego konta abonenckiego można wprowadzić za pośrednictwem naszego biura. W tym celu konieczne jest wysłanie dyspozycji pisemnej, opatrzonej podpisem osoby upoważnionej w przypadku firmy również pieczątki.
Reasumując pewnie już wiecie o jakim operatorze mowa, także może komuś to w czymś pomoże. W każdym razie warto pamiętać, że nawet jak się coś powtórzy przy rozmowie z konsultantem 5 razy to warto sprawdzić możliwymi innymi kanałami, czy zostało to wdrożone.
Stopy procentowe odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu oprocentowania lokat oraz w ogólnym funkcjonowaniu gospodarki. Są to narzędzia wykorzystywane przez banki…
Skuszony-2 krotnie wyższym oprocentowaniem lokaty dla nowych środków niż w Estońskim Inbanku i prawie 4-kortnie wyższym niż w przypadku najlepszych…
Ostatnio opisywałem lokatę w Getin Banku z promocyjnym oprocentowaniem dla nowych środków. W ofercie Getinu jest jeszcze inny bardzo podobny…
Dzisiaj zastanowimy się jak zagospodarować oszczędności na najlepszych lokatach obecnie dostępnych na rynku. Ostatnio opisywaliśmy Wam lokaty dla nowych środków.…
Getin bank od jakiegoś czasu oferuje dość ciekawą lokatę. Jak sama nazwa wskazuje jest ona tylko dla nowych środków. Lokata…
Niedawno w ofercie ING pojawiła się promocja dla dotychczasowych klientów polegająca na podwyższonym oprocentowaniu konta OKO Bonus. Oferta dotyczy nowych…