Jak podnieść skuteczność Adsense w WordPress?

W perspektywie upływu czasu, w Adsense sporo się zmieniło. Jest więcej możliwości, a skuteczność reklam jakoś spada, co nieco dziwi. No ale cóż nie miałem czasu się tym zajmować, tym bardziej, że panel jest już dzisiaj tak rozbudowany, że trudno go ogarnąć. Jednak spadki były na tyle duże, że zamieszczanie tych reklam te było wręcz bezcelowe. W końcu się zmobilizowałem i postanowiłem coś z tym zrobić.

Miałem stare jednostki reklam i z tego co zauważyłem to jakieś dziadowskie reklamy się w nich pojawiały. Wziąłem się więc za wymienianie – pozamieniałem na nowe elastyczne lub o określonych wymiarach, ale nowe. Powymieniałem jednostki linków (te reklamy z linkami) na nowe – elastyczne. Ograniczyłem obszar reklamy jednostki linku w div do 450 px. Wtedy układa je jedną pod drugą, a przy szerszych reklamach po jednej stronie dwa linki i po drugiej dwa. Mam je na końcu artykułu pod reklamą elastyczną dużą. Elastyczne lepiej ograniczać do 450 px bo większe potem może czasem wyświetlać jako długi cienki baner i to mi się wydaje mało widoczne jest.

W treści dodałem za pomocą wtyczki Insert Post Ads po paragrafach reklamę 1 in-article 1 elastyczna i na końcu tę wcześniej wspomnianą elastyczną. In-Article nie bardzo mi się sprawdza, ale robiłem to kilka dni temu, więc trudno wyciągać miarodajne wnioski, przy czym efekty ogólnie widać.

Wtyczka pozwala na zamieszczenie reklamy pod wybranym znacznikiem paragrafu p w treści artykułu.

To samo zrobiłem dla wersji mobilnej, AMP za pomocą tej wtyczki. Do AMP trzeba inny kod zastosować. Jest podany w pomocy Google. Z tego co widzę, to więcej ruchu już obecnie jest z urządzeń mobilnych niż z komputerów więc warto to zrobić.

Nie wiem czy to przyniesie znaczące efekty, ale warto popróbować. Oczywiście jak strona nie ma w ogóle ruchu to nic nie będzie z tego, ale spróbować warto. Szczególnie jak masz dużo stron.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *