Propozycja promocji na FB dla sklepu sprzedającego komputery, laptopy i notebooki w Krakowie – warto czy nie???

Ostatnio zaproponowano nam formę promocji na FB sklepu znajdującego się w Krakowie, zajmującego się sprzedażą komputerów, laptopów, notebooków i akcesoriów komputerowych. Działania promocyjne byłyby prowadzone w postaci prowadzenia Fanpage, organizowania konkursów na FB oraz pozyskiwanie lubiących, za dość skrajnie niskie pieniądze.

Co o tym sądzicie? Warto czy nie?
Poniżej zamieszam propozycję:

“W nawiązaniu do rozmowy telefonicznej przesyłam Państwu informację w jaki sposób zajmiemy się profilem firmowym na portalu Facebook.com, tak by przyniósł jak największe rezultaty w postaci Klientów dla Państwa firmy oraz zwiększył liczbę przypadków wybierania Państwa marki, jej popularności i przede wszystkim rozpoznawalności. Kampania, którą chcemy przeprowadzić dla Państwa Firmy potrwa 6 lub 12 miesięcy dzięki temu sami się Państwo przekonają jaką siłę ma Facebook i jak skuteczna jest to reklama odnośnie pozyskiwania Klientów.

W ramach naszej współpracy otrzymują Państwo:

-Stworzenie profesjonalnego Fanpage wyposażonego w opcję LUBIĘ TO dzięki której każdy pozyskany przez nas Klient poleci Państwa firmę wszystkim swoim znajomym których ma na Facebook-u , więc bardzo aktywna forma reklamy, która dzięki tej opcji sama szuka Klientów zainteresowanych dla Państwa firmy, a My ze swojej strony dokładamy wszelkich starań by dochodziło do jak największej liczby zamówień na usługi i produkty Państwa firmy ze strony Klientów.

– Bardzo aktywne i ciekawe wpisy, które tworzy nasz młody dynamiczny dział marketingu związane z Państwa branżą , przyczyniają się do zwiększenia Fanów profilu, czyli osób które klikają LUBIĘ TO polecają Państwa dalej oraz widzą nasze aktualizacje. Profesjonalnie prowadzony Fanpage na Facebooku ma trafiać do szerokiego grona Klientów, dzięki reklamie bocznej z Państwa ofertą i polecaniu Państwa firmy przez samych użytkowników Facebook-a . Wprowadzanie wszelkich nowości zmian i aktualizacji przez naszą firmę pozwala Państwa potencjalnym Klientom być na bieżąco i korzystać z Państwa usług w dogodnych dla obu stron okresach. Redagowanie konkursów i promocji za porozumieniem z Państwem pozwala na dokładne określenie liczby Klientów z Facebook-a .

Zależy nam na Naszych zadowolonych Klientach którzy polecą nas również dalej z tego względu opłata w skali roku za cały pakiet jest jednorazowa dokładnie 399 zł netto za całe 6 miesięcy współpracy łącznie ze stworzeniem Fanpage i żadnych dodatkowych opłat Państwo nie ponoszą za ilość konkursów czy dodatkowych aktualizacji.

Umowa na 6miesięcy z której dedykowany od nas Opiekun dla Państwa Fanpage na Facebooku wywiąże się tak by nie mieli Państwo wątpliwości odnośnie przedłużenia z nami umowy na prowadzenie kampanii reklamowej po okresie próbnym.
.
Ewentualnie 599zł netto za 12 miesięcy.

Proszę zwrócić również uwagę, że dobrze prowadzony Fanpage w okresie kiedy Facebook jest bardzo popularny ma przynosić Firmą zyski w postaci Klientów ,opłata jest jednorazowa a profil firmowy będzie działał na Facebooku dopóki Facebook jest popularny , zrzesza miliony użytkowników i ta liczba ciągle rośnie. To najlepszy czas i przede wszystkim miejsce by wyjść z ofertą do klienta.

Z niecierpliwością czekamy na Państwa decyzje odnośnie podjęcia współpracy z Nami , ponieważ już dziś chcemy ruszyć z Państwa ofertą do użytkowników Facebook-a.”

Sklep znajduje się w Krakowie, ale jest Internetowy i sprzedaż prowadzona jest na cały kraj. Także zastanawiam mnie, czy bardziej nastawiać się na działanie lokalne w Krakowie i okolicach czy na całą Polskę.

Jedna odpowiedź do “Propozycja promocji na FB dla sklepu sprzedającego komputery, laptopy i notebooki w Krakowie – warto czy nie???”

  1. Cześć, tak na szybko. No pieniądze chcą niewielkie. Z tego co rozumiem to jest 399 netto za 6 miesięcy lub 599zł netto za rok? To masz za rok niecałe 750zł to wg. mnie jest tanio jeżeli by rzeczywiście solidnie prowadzili Ci fanpage. Pytanie na ile to realne. Posty na Fanpage’ach mają ograniczoną widoczność przez FB, który zrobił to w celu nakłonienia ludzi do kupowania płatnej reklamy. Także nie docierają do wszystkich fanów. Jeśli by tam Ci tworzyli fajne posty, organizowali konkursy to by była nawet moim zdaniem ciekawa propozycja. Tylko najpierw trzeba mieć fanów. Możesz zapytać w jaki sposób pozyskują fanów, czy przypadkiem nie kupują na allegro albo z jakichś systemów, bo tacy fani są nic nie warci, a tylko pochłaniają posty, które mogły by trafić do kogoś zainteresowanego, a nie na fikcyjne konto lub do jakiegoś znajomego, którego w ogóle to nie obchodzi. Na FB ogólnie chodzi obecnie o docieranie do ściśle określonej grupy docelowej. Ogólnie propozycja wydaje się moim zdaniem ciekawa, przy czym zastanawiają mnie te wskazane fanpage jako przykład. Zauważ, że pojedyncze posty mają po 2-4 polubienia, co daje dość mały zasięg.

    Porównaj z naszym. Nasz post przeciętnie dociera od 3000 do 7000 ludzi, generuje od 30 do ponad 100 “lajków”. No z tym różnie bywa, typowe reklamy mają mniej, ale chodzi o sprzedaż a nie lajki. W przypadku tych podanych przez nich przykładów obstawiałbym zasięg posta od 100-200 wyświetleń (to widzi tylko admin). W naszym przypadku to jest specyficzna branża, a różnych branż nie można porównywać. My jeszcze dodatkowo cały czas tworzymy płatne kampanie reklamowe kierowane do klientów konkurencji, bo da się takie rzecz robić. Ostatnio nawet remarketing stosujemy i ludziom, którzy odwiedzili naszą stronę i mają FB potem wyświetlamy naszą reklamę na FB – dla przypomnienia i utrwalenia. Także idzie to coraz lepiej.

    Fanpage już masz tam jakiś, więc jak już to może postaw na rozwój tego, a nie na zakładanie nowego. Bo jak oni Ci założą, potem zrezygnujesz to mogą go zlikwidować, bo nie płacisz, nie wiem jaką prowadzą politykę.

    Niby piszą, że ilość konkursów i aktualizacji nie wypływa na cenę, hmm to możesz sobie zażyczyć 1 posta dziennie? Coś tam też piszą o “reklamie bocznej”, jeśli to mowa o prawej kolumnie to ona jest najtańsza. Mniej skuteczna niż FEED – (wyświetlanie dużego posta reklamowego), ale tańsza. Tu jest bardzo ważne określenie grupy docelowej, żeby ta reklama trafiała do potencjalnych klientów i prawidłowe stworzenie kampanii oraz miejsce docelowe na twojej stronie, bo inaczej to wyrzucenie pieniędzy. Chyba, że oni reklamują w tej prawej kolumnie fanpage, a nie stronę??, ale to by było bez sensu, bo lepiej kierować użytkownika do strony z ofertą, a polubienia i tak się przy okazji zbiera. Dopytaj o tą “reklamę boczną”, czy to chodzi o prawą kolumnę? Na jaki budżet, czy oni to opłacają (pewnie z kuponu promocyjnego, jednorazowo), czy Ty płacisz osobno za tą reklamę?

    Oczywiście proszę, żebyś nie przekazywał im tego co napisałem :).

    Pozdrawiam
    Marcin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *