Ulepszenia WordPress: SSL AMP Mikro dane – czy warto je wdrożyć?

gwiazdki grafikaJak na razie u mnie po wprowadzeniu tego szyfrowanego połączenia i przeindeksowaniu strony nie widać większych zmian. Na początku standardowo było gorzej, teraz już mniej więcej się stabilizuje, ale na realne wnioski trzeba będzie poczekać jeszcze ze 2 miesiące, może się okazać, że będzie nico lepiej. Na razie jest bardzo podobnie jak przed ustawieniem przekierowania  301 na wersję z certyfikatem. Może na razie możecie się wstrzymać z wdrażaniem tego i przejściem na https, ale prędzej czy później pewnie będzie trzeba.

AMP – Accelerated Mobile Pages

Technologia się tak szybko rozwija, że sam nawet czasem nie nadążam. Teraz Google wprowadziło AMP – Accelerated Mobile Pages – czyli takie bardzo lekkie wersje strony, po to by jak najszybciej otwierały się na urządzeniach mobilnych. Do Worpdressa jest gotowy plugin. Jednak tworzy on całkiem nowy szablon i strona wygląda całkiem inaczej. Przy złożonych witrynach na WP – jak nasza wdrożenie może być nieco problematyczne – także temat do rozważenia. Ogólnie teraz coraz większe znaczenie ma szybkość ładowania strony – szczególnie na urządzeniach mobilnych, bo użytkownicy mobilni statystycznie są znacznie mniej cierpliwi.

Mikro dane i opinie na stronie

Znalazłem wtyczkę, która importuje opinie z Map Google do Worpdressa, niestety wersja darmowa jest dość okrojona – nie obsługuje mikro danych – czyli np. nie doda tych gwiazdek w wynikach wyszukiwania. Można to dopisać ręcznie, ale to takie trochę przekombinowane. Można rozważyć też zakup szerszej wersji. Nie wiem tylko jak będzie wyglądała na ciemnej stronie, bo raczej jest przystosowana pod jasne. Alternatywnie można by użyć jakiejś wtyczki do opinii umożliwiającej dodawanie ich przez użytkowników na samej stronie. Tylko muszę znaleźć odpowiedni plugin, bo też te które obsługują mikrodane są w większości przypadków płatne.

Co to daje?

Po pierwsze opinie podnoszą wiarygodność, a mamy nad nimi pełną kontrolę i są moderowane. Konkurencja tego nie ma. Gwiazdki przyciągają wzrok i powiększają obszar zajmowany przez opis strony w wynikach wyszukiwania. W moich testach gwiazdki powodują od 10-20% większych ruch. Przy czym w bardzo obleganych branżach jak na przykład finansowa, gdzie co druga strona ma gwiazdki w wynikach już nic to nie daje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *